Sidst
revideret den 09. oktober 2022 af Tryghedsmærket i Samarbejde med FDIH -
Forening for Dansk Internet Handel
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder
anvendelse på køb af varer på stony-sportswear
Stony Sportswear ejes og drives af Stony Trading Steen Christiansen, som ejes af Steen Christiansen,
CVR-nr.:
Adresse:. Jana Heweliusza 11/811, 80-890 Gdańsk
Tlf.: +45 36 99 04 28 - SKYPE
e-mail adresse
kontakt@stony-sportswear.dk
Aftalerne indgås på dansk
Fortrydelsesretten gælder kun for private
forbrugere, der handler via www.stony-sportswear.dk og ikke ved køb i vores
fysiske butik. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
Betaling og levering
Vi modtager betaling med Dankort, VISA, Mastercard, Meastrocard, JCB, MobilePay
& Viabill
Beløbet trækkes først, når varen afsendes, med
mindre det er tale om Skaffevare
”Altså vare som vi normal ikke har på shoppen” Der er tale om trækker vi
betalingen, når udførelsen påbegyndes.
Hvis du har bestilt flere varer, og en af
varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen
afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms.
Oven i prisen kan tillægges prisen for fragt. Prisen vil fremgå i forbindelse
med dit køb. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan
evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform. Eventuelle
gebyrer vil blive oplyst i forbindelse med dit køb.
Vi leverer varen 8-12 dage efter dit
køb. I tilfælde af en vare er i rest ordre, skal der påregnes en leveringstid
på 12-14 dage.
Vi leverer varerne med
GLS, DPD & POSTNORD og
vi leverer KUN til Danmark
Fortrydelsesret
Når du som forbruger køber varer på
internettet, har du normalt 14 dages fortrydelsesret i henhold til
forbrugeraftaleloven. Vi har valgt at forlænge din lovbestemte fortrydelsesret
til 30 dage. Dette indebærer, at du har ret til at fortryde et køb inden for 30
dage (i stedet for 14 dage).
Du har ret til at fortryde et køb uden
begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge
at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af
leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den
dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får
varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og
vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en
anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i
fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere partier eller dele,
løber fortrydelsesfristen fra du, eller en anden person, som du har valgt (dog
ikke transportøren), får det sidste parti eller den sidste del i fysisk
besiddelse.
Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af
varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden
person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den første vare i fysisk
besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag,
søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til
den følgende hverdag.
Undtagelser til
fortrydelsesretten
Du har dog ikke fortrydelsesret ved køb af SKAFFEVARE
Sådan udnytter du
fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du
fortryder. Du kan fx sende et brev, en e-mail eller en fax, hvor du oplyser, at
du fortryder til
Stony Sportswear
UL. Narutowicza 71/73 - 23 , 90-132 Łódź
+4536990428
[Du
kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente
den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.]
Du kan benytte forbrugeraftalelovens
standardfortrydelsesformular [link eller som er gengivet sidst i disse salgs-
og leveringsbetingelser], men det er ikke obligatorisk. [Hvis du gør det,
kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.]
Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af
købet. [eller fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen] https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3
Du kan også̊ udfylde og indsende vores egen
fortrydelsesformular på vores hjemmeside https://stony-sportswear.dk/handelsbetingelser.
Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din
fortrydelse.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du
sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er
udløbet.
Returnering af varen og
returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du
sende eller aflevere varen til os eller til [skriv adressen] uden unødig
forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at
fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden
udløbet af de 30 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden
omdeling.
Vi afholder udgifterne i forbindelse med
tilbagelevering af varen.
I den forbindelse, fremsender vi en returlabel
som du bedes benytte dig af!
Tilbagebetaling af pengene ved
fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle
betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det
gælder dog ikke i følgende tilfælde:
●
Hvis du har købt flere varer i en
ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke
leveringsomkostningerne.
●
Hvis du har valgt en
leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi
tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig
forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi
har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde
tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har
fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med
samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion,
medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder
pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af
varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt
for at fastslå̊ varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde,
som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du
har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi
ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du
regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have
tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke
købsbeløbet, men sender i stedet varen retur.
Du skal som kunde som udgangspunkt tilbagelevere
varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er
forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for
pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt.
track and trace nummer.
Reklamation - Hvis der er noget
galt med varen
Du har som forbruger 24 måneders
reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og
du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret
eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid,
kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.
En mangel kan fx være en fabrikations- eller
materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig
slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.
Opdager du en mangel, skal du reklamere til os
”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis
der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen
er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget,
refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.
Mener du at varen har en mangel beder vi dig så̊
detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores
reklamationsskema, som du kan downloade her https://stony-sportswear.dk/handelsbetingelser
Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og
minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig
emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl.
oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse
købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden
2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes
Hus’ klageportal: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
EU-Kommissionen online klageportal kan også̊
anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med
bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en
klage skal du angive vores e-mailadresse [xx@yy.dk].
Klagemulighed med Tryghedsmærket
Du kan oprette en klage via Tryghedsmærket og
forsøge at løse problemet i samarbejde med webshoppen og Tryghedsmærket inden
du klager ved hjælp af ovenstående muligheder.
Du kan oprette klagen her https://tryghedsmaerket.dk/complain
(denne
formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til
rette vedkommende hos:
Firmanavn (*) / Webshoppens navn (*)
__________________________________________
Adresse
_________________________________________________________________
Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at
gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om
følgende varer:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Bestilt den (*) / modtaget den (*)
__________________________
Forbrugerens navn ____________________________________
Forbrugerens adresse
__________________________________
Forbrugerens underskrift
________________________________
(kun
hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato:
/ -
(*) Det
ikke relevante udstreges