
Deadlift Mulepose Sort
Deadlift Mulepose Sort
Deadlift Mulepose/Rygsæk i sort.
Fremstillet af stærk, vandtæt, modstandsdygtig over for
skader. Ekstremt rummelig, det holder dit ekstra udstyr til "the Gym"
eller bare til en udflugt med venner. Den har en ekstra sidelomme med lynlås,
perfekt til de mindre ting.
Fremstillet i EU.
Dimensioner: 41 cm x 48 cm
Sammensætning: 100% polyester, 240 g/m2
Lidt historie om Muleposen
Det officielle fødested for Muleposen "på Engelsk TOTE
BAG" som vi kender den i dag er 1940'erne i USA. Det blev oprindelig
fremstillet som en "ispose" i 1944. Den store boksede taske blev
stadig genkendelig i dag fremstillet af tungt lærred. Navnet skulle antyde,
brug til at transportere is fra bilen til fryseren. Tasken var et hit, og folk
indså, hvor nyttig en sådan robust, alsidig taske kunne være.
Modeindustrien
I 1960'erne begyndte Muleposerne virkelig at begynde populær
og ikke kun på grund af funktionalitet. Muleposerne begyndte også at dukke op i
moden. Det firma L.L. Bean opgradere deres designer af deres originale ispose,
tilføjede en farve beskåret bund og håndtag i flere muntre nuancer. Udseendet
af L.L. Bean's "TOTE BAG" blev så ikonisk, at det stadig kan findes
over alt i mode verden og mange har skabt deres egne variationer.
En anden mindeværdig "Tote Bag" fra 1960'erne blev
skabt af den amerikanske designer Bonnie Cashin til Coach. Cashin var en af
de første til at "designe deres egen stil af taske - hendes version var
skåret af læder og kom i en række unikke, levende farver. Den elegante "Cashin
Carry" cementerede tasken ikke kun som en funktionel daglig nødvendighed,
men også som et stilfuldt tilbehør.
Reklame Mulepose
"Tote Bag" blev stadig brugt vidt omkring i
1970'erne og langt ind i 80'erne. Efterhånden som Muleposen popularitet
voksede, udvides til mange forskellig brug. For eksempel begyndte virksomheder
at bruge Muleposen som reklame. Lærredspose var billige at fremstille, og det
var let at udskrive et logo på fronten og sælge dem som merchandise. I 1980
frigav den berømte boghandler The Strand sin ikoniske taske. Boghandlen købte
sorte lærredsænder poser i bulk, udskrivning af grafik, der bar butikkens navn,
adresse, kontaktoplysninger, og det er mærkelinje “18 mil bøger.” Denne taske
kan ses over alt i New York i dag.