Betaling og levering
Vi modtager
betaling med Dankort,
VISA, Mastercard, Meastrocard, JCB, MobilePay & Viabill
Beløbet trækkes først, når varen afsendes, med mindre det er tale om Skaffevare ”Altså vare som vi normal ikke har
på shoppen” Der er tale om
trækker vi betalingen, når udførelsen påbegyndes.
Hvis du har
bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først
betalingen for denne vare, når varen afsendes.
Priserne er
angivet i danske kroner inkl. moms. Oven i prisen kan tillægges prisen for
fragt. Prisen vil fremgå i forbindelse med dit køb. Du vælger fragtformen i
slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr,
afhængig af den valgte betalingsform. Eventuelle gebyrer vil blive oplyst i
forbindelse med dit køb.
Vi leverer
varen 8-12 dage efter dit køb. I tilfælde af en vare er i rest ordre, skal der påregnes
en leveringstid på 12-14 dage.
Vi leverer
varerne med GLS & DPD og vi leverer KUN til Danmark
Når du som
forbruger køber varer på internettet, har du normalt 14 dages fortrydelsesret i
henhold til forbrugeraftaleloven. Vi har valgt at forlænge din lovbestemte
fortrydelsesret til 30 dage. Dette indebærer, at du har ret til at fortryde et
køb inden for 30 dage (i stedet for 14 dage).
Du har ret
til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere
varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se
om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.
Fortrydelsesfristen
udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt
(dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har
bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber
fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke
transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis du har
bestilt flere partier eller dele, løber fortrydelsesfristen fra du, eller en
anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får det sidste parti
eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Hvis det
drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber
fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke
transportøren), får den første vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen
udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller
nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Du har dog
ikke fortrydelsesret ved køb af SKAFFEVARE
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder
ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev, en e-mail
eller en fax, hvor du oplyser, at du fortryder til
Stony´s
Tysiacledcia 30A - Gdansk - Polen
+45 65 74 42 13
[Du kan ikke
fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden
samtidig at give besked om, at du fortryder.]
Du kan
benytte forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular [link eller som er
gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser], men det er ikke
obligatorisk. [Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af
din fortrydelse.] Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores
bekræftelse af købet. [eller fortrydelsesformularen findes sidst i
ordrebekræftelsen] https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3
Du kan også̊ udfylde og indsende vores egen fortrydelsesformular på vores hjemmeside https://stonys.dk/handelsbetingelser. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din
fortrydelse.
Fortrydelsesfristen
er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden
fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og
returomkostninger
Hvis du har
fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os eller til
[skriv adressen] uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har
meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du
returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage.
Varer kan
ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Vi afholder
udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varen.
I den
forbindelse, fremsender vi en returlabel som du bedes benytte dig af!
Tilbagebetaling af pengene ved
fortrydelse
Når du
fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle
leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
● Hvis du har købt flere varer i en ordre og
kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
● Hvis du har valgt en leveringsform, der er
dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke
merudgiften refunderet.
Vi
tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest
14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi
kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur,
eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi
gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du
benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har
indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for
gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun
for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen,
end hvad der er nødvendigt for at fastslå̊ varernes
art, egenskaber og den måde, som den
fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man
kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man
ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke
kan sælge den igen,
eller ikke kan sælge den til fuld
pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal
have tilbage. Hvis varen ikke længere har en
handelsværdi,
tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, men sender i stedet varen retur.
Du skal som
kunde som udgangspunkt tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør
endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den.
Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor
postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation - Hvis der er noget galt med
varen
Du har som
forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis
varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang
at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke
sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller
afslag i prisen.
En mangel kan
fx være en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om
varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen,
ikke en mangel.
Opdager du en
mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du
klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer
du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for
rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og
nødvendige fragtomkostninger.
Mener du at
varen har en mangel beder vi dig så̊ detaljeret
som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som
du kan downloade her https://stonys.dk/handelsbetingelser Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen,
og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Husk at varen
altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en
kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger
samt evt. track- and trace-nummer.
En klage over
en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for
Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage
til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus’ klageportal: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
EU-Kommissionen
online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en
klage. Det er særlig relevant
for forbrugere med bopæl i et andet
EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse [xx@yy.dk].
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres
gældende)
Til rette
vedkommende hos:
Firmanavn (*)
/ Webshoppens navn (*) __________________________________________
Adresse
_________________________________________________________________
Jeg/vi
meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i
forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Bestilt den
(*) / modtaget den (*) __________________________
Forbrugerens
navn ____________________________________
Forbrugerens
adresse __________________________________
Forbrugerens
underskrift ________________________________
(kun hvis
formularens indhold meddeles på papir)
Dato: / -
(*) Det ikke
relevante udstreges